Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAviles, Christopher B.
TitelA Contrast of Mastery Learning and Non-Mastery Learning Instruction in an Undergraduate Social Work Course.
Quelle(1998), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Critical Thinking; Higher Education; Mastery Learning; Measurement Objectives; Social Work; Teaching Methods; Undergraduate Study
AbstractMany teaching methods investigated in higher education have been examined by social work educators, except for mastery learning. Mastery learning is a behavioral teaching method used successfully in higher education. Achievement is held constant and time allowed is varied, rather than holding time constant and allowing student achievement to vary. Thus, mastery learning uses time flexibility to increase student learning and performance. This study examines how mastery learning performed in an undergraduate social work (BSW) course compared to non-mastery learning instruction. The major research question investigated was, "Do mastery learning and non-mastery instruction have different effects on social work students' academic achievement, attitude toward course topic, and preference for instructional method?" Cites 46 resources. (Author/BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: